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 Stratégie T3 - Louhi

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Polypheme
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MessageSujet: Stratégie T3 - Louhi   Jeu 18 Oct - 9:25

Louhi est un boss magique, faisant des dommages sacrés en cône et en AOE. Tout le monde doit être collés au boss quand on le dps de sorte que les healers puissent plus facilement maintenir tout le monde en vie. Si Louhi parvient à avoir 75% de sa mana il peut lancer le sort repentance. Son autre sort est Extase divine.

Repentance est un KB avec de gros dommages, qui one-shot toutes classes si on a pas une protection adéquate. Le sort a un rayon de 28m et est à 360°. Il ne peut pas être bloqué même avec 100% d’immunité/évasion. Certaines immunités de classe (bulles) peuvent toutefois fonctionner. Les piliers n’offrent aucune protection le sort passe au travers. Le sort demande 75% de sa mana a Louhi donc il faut faire en sorte qu’il reste en dessous.

Extase divine : C’est un débuff stackable qui peut proc lors sur toutes les attaques de mêlée. Entre 1 et 4 stacks rien ne se passe, à 5 stacks on est stun et si on est pas tank avec + de 60% de protection magique et l’aide d’un très bon healer, c’est la mort. Il est donc important de vérifier sa barre de débuff et d’arrêter de taper le boss lorsqu’on atteint 3 stacks et d’attendre que cela diminue.

Rôle des tanks
En général, on prendra 3 DTs avec pet. Réussir une bonne rotation sur les 3 ombres est crucial et l’ordre sera établi avant le combat. Les DT doivent porter autant de protection que possible. Inutile de construire une grosse aggro, les DT vont spammer des pestes mystiques (drain mana) et faire tourner l’aggro avec seau du chaos quand c’est nécessaire. L’important est de se préparer à sort repentance. Garder le détournement rusé pour résister à ce sort. Si le tank est bas en vie, utiliser aussi e sort de protection d’âme ensorcelée. Annonce le cast de repentance aux healers pour qu’ils s’y préparent.

Rôle des healers
Les TOS et les BS sont principalement recommandés, POM avec sainte purification. L’idée est qu’ils doivent donner des buffs de protection au groupe. Ils doivent porter de l’armure avec protection en priorité dans la mesure ou leur rôle principal est de soigner et buffer, le dps sur le boss est accessoire. Bref, il faut favoriser le heal et la protection.

Les tanks signaleront les cast de Repentance. Des que le sort est passé, le healer courent dans le groupe et donnent leur heal bleu et leur gros heal s’il n’est pas en timer. Le heal vert doit être envoyé en continu. Utiliser les perks qui donnent ds bonus de heal et de réduction de dommage. Lorsque les heal sont fait et la mana du boss au environ de 60%, il est temps de courir hors de portée et d’attendre le prochain sort de Repentance.

Rôle des autres sur le boss :
Tous ceux qui peuvent faire du mana drain... et bien le font

La team sur les phylactères
Il s’agit de tous ceux qui ne sont pas occupés sur le boss. Il y a 4 phylactères qui s’activent toutes les 60 secondes. Il émane des phylactères un sort qui fait des dommages impies sur 5 personnes qui sont dans son aire d’effet (28m). Les phylactère donne aussi un débuff impie (-20% qui se stack) sur les coups en mêlée. A 5 stacks on reçoit un fear qui est capable de vous envoyer vers la zone du sort repentance. On a pour habitude de numéroter les phylactères dans le sens des aiguilles d’une montre à partir de la porte d’entrée de sorte à annoncer lequel est actif, soit l’ordre : 1 – 2 – Porte de sortie – 3 – 4

Lorsqu’un phylactère/sarcophage est actif, on l’annonce. Les démos (éviter le buff de cœur démoniaque) et les rangers le dps à distance en restant hors de son aire d’effet (possible avec des arcs +5 en portée et avec le feat bombardement de dévastation pour les démos). Les nécros envoient leur pet dessus. Si le raid comporte un pom avec la sainte purif, il peut accompagner un groupe de dps en mêlée (conq, hox, barb non occupé au drain de mana sur le boss). Il lance son sort de sainte purif des qu’un membre du groupe est sous 30% de sa vie. Le groupe de mêlée quittera la zone d’effet du phylactère avant que la sainte-purif ne fasse plus effet. Le dps des phylactères doit être rapide avant qu’un nouveau sarcophage devienne actif.

Tactique du drain de mana
Au départ tout le monde se place derrière le boss, les casters commencent à tisser leurs sorts. Les classes en mêlée se disposent de sorte à pouvoir faire une charge sur le boss. Le main tank reste sur l’avant, charge et tank avec l’aide des ombres de DT. Dans le début les autres soldats se mettent en frénésie pour maxer le dps.
Max dps pour tout le monde pendant 45s, drain de mana. Après 45s le boss va a la porte, il ne doit en aucun cas avoir plus de 60% de mana, mais cela devrait plutôt être entre 10 et 30%. La longueur du combat dépendra beaucoup des dommages qui auront pu être fait durant ces 45 premières secondes.



(c) QQallstars tactic
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Polypheme
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MessageSujet: English version   Jeu 18 Oct - 9:42

Louhi is magical boss, does Holy damage. Smite is the base attack, Holy Arc and Halo are AoE spells. Keep all close to boss when you are dpsing him so healers can keep raid alive easier. When Louhi reach more than 75% mana he will cast Repentance.

Repentance
Spell causes knockback and massive damage, one shots all classes if not proper protection is used. Has 28m range and 360 degree area. Cannot be blocked even with 100% Immunity/Evade. Bubbles do work though. Cunning Deflection works also. Ignores Line of Sight so hiding behind either one of the pillars will be a failure.
Boss casts Repentance when reaches around 75% mana. After casting Repentance boss mana will drop down to zero percent. So keeping boss from casting Repentance is to keep its mana below 70%. This is not possible with this tactic so lets not go to there.

Divine Ecstasy

Non-focused players killer. It’s stackable debuff, which can proc on all melee hits. With 1-4 stack it won’t do anything. If you get 5, you will be stunned and if you aren’t tank with 60%+ protection and great healing you will be dead. So it’s important to watch debuff bar, when you have 3 stack of Divine Ecstasy stop hitting boss and let it drop.

Boss team
Tanking
Mainly done by three DT’s and their Dread Shadows. Rotating Dread Shadows is crucial and spawning order should be agreed before fight. Wear as much protection gear/perks as you can. No need to build great aggro – DT’s should only spam all ranks of Mystical Bane for mana draining and rotate aggro with Seal of Chaos if needed.
Preparing for Repentance is important, use Cunning Deflection only for Repentance! If you are low on HP use Hex Marked Soul. Everytime Repentance is about to be cast notify healers and as soon as Repentance is cast call healers to run in.

Healing
ToS and BS recommended. PoMs who don’t have Holy Cleansing is of course as good as other healer but ToS with BS are better anyway with protection group buffs.
Wear protection armor if available since your job is only to heal and buff, dpsing the boss is useless. Equip perks/gear that offer more healing power and protection.
Tanks should let the healers know when Repentance is coming and when it is cast. Run in and give blue heal and big heal if not on cooldown. Green heal should be up and running all the time. If you have perks that give extra healing or damage reduction use them. When heals are done and bosses mana is around 60% its time to run out of range and wait for next Repentance. If tanks health is low and both BS and ToS big heal are used call for PoM after Repentance.

Phylactery team
This group is basicly all the other members of the raid that are not on boss duty.
There are four Phylactery, also known as coffins. For easier identification we shall number these coffins from 1 to 4. Number one being the first coffin on the left hand side when entering Louhi’s room, number two being the second on the left, number three being second on the right hand side of the room and number four being first on the right hand side of the room. Clockwise: 1 – 2 – EXIT DOOR – 3 – 4.
Random coffin will activate every 60 seconds and members of the raid use the numbers to tell which one is active.
Phylactery have a nasty spell called Soul Flay it deals Unholy damage and the coffin is casting it constantly on five people that are inside of its range. Range for Soul Flay is 28 meters. They also stack uholy debuff (-20% each stack) on melee hits, which with 5th stack causes fear. Watch out this or you can run into Repentance range while feared.

How to destroy a coffin
Demos and rangers start dps right away and spellweaving is strongly adviced. Necros send pets.
If raid has a PoM with Holy Cleansing that person should be placed in a group with 2 necros (with life-stealers) and melee dps (pref conq, hox and barb). Then that group goes to dps the coffin (necros go in range and start spellweaving) and PoM uses holy cleansing when one in group has less than 30% HP. Before it runs out melee group returns to safe distance.
Other people that are not dps’ing the coffin should enter Soul Flay range and take a few hits for others, in example for the heavy armors that are on the coffin. Necros can of course send their pets on the coffin, rangers and demos can spellweave and dps from safe range the whole time if speced right. Healers need to pay attention and keep heals running for the people who get hit by Soul Flay.
If you cannot go to the coffin for some reason try to buff and help the team in other ways.
Next Phylactery will spawn every 60 seconds so be aware which one and then move to a safe spot.

Good to know
Louhi has really small hit box. With tanks and melee dps on him is there only little space for necro pets. It’s why necros shouldn’t use short range melee pets (like Blighted One) because they can’t find path to boss and will die. Life-stealers are good. But only from two necros, if you have more then rest should go for caster pets.
Demos and rangers can dps Phylacteries without getting in their range. For this demos have to spec Bombardment feat from Havoc tree. Rangers have to spec Eagle Eye and use at least (x)bow with +5 range modifier. Otherwise rangers can use Snaketongue crafted bow with additional +range gem.
Demos shouldn’t use Demonic Heart buff in this fight.

Killing with Mana Drain tactic
Everyone except main tank gathers behind the boss, demos and necros start spellweave behind boss. Melee and others spread around so there is room to charge in.
Main tank stays on the front side, charges in, gets tanking help from Dread Shadows. Other soldier go frenzy in the beginning.
Maximum DPS for 45sec to get Louhi down as much as possible. After 45sec move boss to door and start using and rotating mana drain abilities. Make sure boss doesn’t have much mana before moving. Never let boss have more than 60% mana. Prefer to have mana bar at 10-30% at all times. Length of the fight depends greatly on how much you were able to DPS boss in the first 45sec.
Depending on raid setup etc, make sure necros have room for their mana draining pets. Melee can take a step back and let pets in if they are slacking.

Things to remember.
- Mana drain ability rotation, In example.. Conqueror Thunderhead banner doesn’t stack so rotate
- Divine Ecstacy, Melee dps/tanks need to watch out your stacks! Stop hitting when you get the icon on you, at x5 you get killed
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